Tuesday, September 2, 2008

Solen skiner i Beijing

1-2 september

Nu är det kväll, den fjärde här i Beijing. Solen har just gått ner, efter att ah stekt hela dagen, liksom de tidigare dagarna. Det är jätteskönt väder här, soligt, varmt, men inte obehagligt.

Igår så var det alltså judoträning på dagen och gym på kvällen. Båda passen kändes bra och jag körde på ordentligt - fick näsblod på judoträningen efter en hård fight med Edde bland annat - men han klagar å andra sidan på smärtande nacke och onda muskler efter all stryk han får av mig, så det är ju inget i jämförelse :P.

Idag var vi och tränade i träningshallen som vanligt, dock ett ganska lugnt pass, och på eftermiddagen idag hade vi en välkomstceremoni här i byn, där byns "ledare" (han har någon fin beteckning som jag inte minns i skrivande stund) talade till oss, och bytte present med Hans (Sveriges Chef de Mission). Vi fick också höra IPC:s och Sveriges nationalsånger. Första gången vi hör nationalsången här i Beijing, men inte sista såklart :).

Nyss har jag även hjälpt Edde att regga sin blogg, så den kan ni nu läsa här: http://eddesblogg.blogspot.com.

Framöver i veckan så är det fortsatta förberedelser som gäller. På fredag kommer även familjen hit och hälsar på (de är för tillfället ute och turistar i Kina), så det ska bli jättekul att träffa alla här i byn. På lördag är det invigning, och sedan är spelen igång. Och på måndag smäller det.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Elvira!
Du kan tro att det är många som önskar dig stort lycka till här i Skövde!
Jag har följt dina framgångar genom åren och vet att du är målmedveten och lite envis...
Håller på dig!
Hälsa din mamma!
Inger/synkonsulent

Elvira said...

Hej Inger, gud va kul att höra ifrån dig :)! Tack så jättemycket för stödet, vad glad jag blir! Hoppas allt är bra! Kram /Elvira